Service en onderhoud

Bij De Groot Installatiegroep staan we garant voor hoogwaardige kwaliteit en gaan we relaties aan voor de langere termijn. We adviseren onze opdrachtgevers met regelmaat over hun meerjarige onderhoudsbegroting zodat zij tijdig budget kunnen reserveren voor onderhoud of eventuele vervanging. Ook na de ingebruikname van de installatie kan er gerekend worden op ons deskundige personeel.

Advies over service of onderhoud?

We geven het graag.

Neem contact op

Preventief service en onderhoud

Periodiek en preventief onderhoud is noodzakelijk voor het goed laten functioneren van de technische installatie. Een bijkomend voordeel is dat een goed onderhouden installatie veel langer mee gaat en betrouwbaar is. Uiteindelijk is dat stukken duurzamer voor het milieu en werkt kostenbesparend.

Al in de ontwerpfase denken wij na over de manier waarop onze service- en onderhoudsmonteurs het onderhoud preventief uit kunnen voeren. Waar mogelijk zorgen wij zelfs dat het onderhoud op afstand uitgevoerd wordt.

Meldkamer

Voor eventuele storingen zijn wij 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar. Doordat onze vestigingen over heel Nederland verspreid zijn kunnen wij snel ter plaatse zijn.

Service en onderhoud op afstand

Middels het data-verzamelsysteem worden wij vroegtijdig ingeseind als een afwijking optreedt in het functioneren van een installatie die bij ons in beheer is. Door deze manier van signaleren kunnen we het merendeel van de storingen vroegtijdig zien aankomen en vaak zelfs al op afstand verhelpen.

Een gebouwbeheersysteem (GBS) is wellicht het bekendste voorbeeld van een meet- en regelsysteem. Vanuit dit systeem kunnen alle technische installaties binnen een bepaald gebouw in de utiliteit of industrie centraal aangestuurd worden. Door de afzonderlijke installaties vanuit het systeem te bedienen en zelfs met elkaar te laten communiceren is het mogelijk om op een effectieve, efficiƫnte en bewuste manier te werken.